28 Ağustos 2013 Çarşamba

Kışlık Domates-Biber Konservesi Yapılışı

Malum kış hazırlıkları her yerde başladı. Özellikle salça, tarhana ve sebze kurutma işlemlerini deneyimli ev hanımları devam ettiriyor. Ben de yeni evli bir hatun olarakdan domates konservesi yapmayı denemeye karar verdim. Pazardan 3 kg domates ve 2 kg kırmızı (kapya) biberlerden aldık. 5 adet twist-off kapaklı cam konserve kavanozlarından almıştım. Ancak 2.5kg domates ve yaklaşık 1kg kırmızı biber karışımından yaptığım konservelerden 2 kavanoz ve birde çeyrek kavanoz dolusu elde edebildim. Siz 2 kavanoz diye sayın yani ;)

Öncelikle domatesleri güzelce yıkayıp genişce bir kabın içine iri iri doğruyoruz. Kabuklarını soymaya gerek yok.

Mutfak robotunuza bölüm bölüm koyarak kesici bıçağıyla sıvı hale getiriyoruz.


Su gibi oluyor zaten kabuklar kayboluyor yani ;)


Kırmızı kapya biberlerimizi de güzelce yıkayıp içinbdeki çekirdeklerinden temizliyoruz.


Domatesler gibi aynı şekilde iri doğrayıp mutfak robotundan geçiriyoruz.


Domateslerle , Biberleri karıştırıp düdüklü tenceremize koyuyoruz içine göz kararı tuz atıyoruz. Hafif tuzlu olucak ama öyle iç yakıcı değil tadına bakarak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
Daha sonra düdüklü tencerenin kapağını kapatarak 35-40 dk. kadar kadar kaynattım. 



Kavanoz kapaklarınızın lütfen tek kullanımlık olduğunu unutmayınız. Geçen seneki kavanoz kapaklarınızı kullanırsanız konserveniz bozulur ve içinde bakteri ürer aman dikkat. Bu yüzden kavanozlarınız eski olabilir ama kapaklarınız yeni olmalı. Düdüklü tenceriniz kaynamaya devam ederken kapaklarımızı boş bir tencereye su koyup kaynatıyoruz.

 Ocağın altını kapattıktan sonra tıss sesi de gitttikten sonra yavaş yavaş düdüğü kaldırarak hava geçişini sağlayınız. Hava giriş-çıkışı bittikten sonra kapağı açabilirsiniz. Kavanozlarınızı da bu sıcak suyla yıkayıp tencerenizin kapağını açıp domates-biber karışımınızı sıcak sıcak kavanozlara dolduruyoruz ben en üst kısımlarına biraz zeytin yağı ekledim ve öyle kapattım. Daha lezzetli oluyor :) Sıkıca kapattıktan sonra ters çevirip karanlık bir yerde 1 gün kadar bekletiyor ve soğumaya bırakıyoruz.

Ertesi gün kavanozları düze çevirip karanlık yerde saklamaya devam ediyoruz. Açıldıktan sonra buzdolabında saklamaya devam ediyoruz. Bu şekilde buzdolabında 10-15 gün saklanabiliyor. Sonrasında tadında bozulma veya küflenme varsa lütfen tüketmeyiniz.  Afiyet olsun :))


3 yorum:

  1. Paylaşımın çok açıklayıcı olmuş. Yararlı bilgi için teşekkürler :) takipteyim :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık.Kışın afiyetle tüketmeniz dileği ile...

    YanıtlaSil
  3. Hepside çok güzel görünüyor canım Rabbim ağız tadı ve afiyetle yiyebilmeyi nasip etsin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi paylaşmanız benim için çok önemli, yorum yaptığınız için teşekkür ederim:)