2 Ağustos 2013 Cuma

Oğullar ve Rencide Ruhlar -Alper Canıgüz-Kitap Yorumları 6

Düğündü, nikahtı, taşınmaydı derken bu bölümü ihmal ettiğimin farkına vardım :( Bu kitap elimde çok süründü deyim yerindeyse. Fakat beğenmediğimden değil yukarıda saydığım nedenlerden dolayı. Malum evlilik hazırlıkları koşturmacadan ibaret oluyor. Bizimkisi şehirlerarası (istanbul-sakarya-manisa) da olunca maalesef kitabımla buluşmayı ihmal ettim. Ama sonunda bitirebildim :) Kitabın kahramanı 5 yaşında bir çocuk ama siz onun 5 yaşında olduğuna bakmayın herkesden olgun tavırlara ve bir iç sese sahip. Mahallede yaşanan bir cinayet olayı 5 yaşındaki bu çocuğun gözüyle anlatılıyor. Devamını merak ediyorsanız okuyun derim ilginç bir kitap. Ayrıca yazarın okuduğum ilk kitabı olması sebebiyle bir önemi var gözümde (:





"Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.



Ben Alper Kamu, birkaç ay önce beş yaşına bastım. Doğum günüm yaklaşırken vaktimin büyük kısmını pencerenin önünde, dışardaki insanları izleyerek geçiriyordum. Hızlanarak, yavaşlayarak, türlü sesler çıkararak ve bir yerlere bakarak yaşayıp gidiyorlardı. Bir gün onlardan biri haline geleceğimi düşünmek beni hasta ediyordu. Ne yazık ki bundan kaçış yoktu. Zaman acımasızdı ve ben hızla yaşlanıyordum.
Hayatımdaki tek iyi şey artık anaokuluna gitmek zorunda olmayışımdı. Zarardan kâr. Uzun süre annem ile babama anaokulunun bana göre bir yer olmadığını anlatmaya çalışmıştım aslında. Bütün rasyonel dayanaklarıyla. Hiçbir işe yaramamıştı maalesef. İlla ki uykumda kan ter içinde tepinmek, servis minibüsü kapıya geldiğinde küçük çaplı bir sinir krizi geçirmek gibi yöntemlere başvurmam gerekecekti derdimi anlamaları için. Kepazelik. İnsanı kendinden utandırıyorlardı."
Alper Canıgüz, Tatlı Rüyalar'dan bilinen sürükleyici diliyle, 5 yaşında bir çocuğun içine düştüğü bir hikayeyi anlatıyor. Yaşının avantajıyla her yere girip çıkan, hem filozof hem fırlama bir oğlan... Hikayeyi ve "karakteri" çevreleyen semt hayatı ve mahalle atmosferi de, bizzat karakter kazanıyor, anlatıda...
Polisiye, fantastik ve mizahi edebiyatın tadlarını ustaca kaynaştıran, olağanüstü özgün, çok iddialı bir kitap.
(Arka Kapak)



Kitabın ilk sayfalarına göz atmak isterseniz ;


Şuan okuduğum kitap ise Nazan Bekiroğlu'ndan Nar ağacı. Herkese keyifli okumalar dilerim.



Bayram sebebiyle hafta sonu Sakarya'ya yol alacağız inşallah. 1 hafta evimden (Manisa) uzak olacağım ama fırsat bulursam yeni bir yazı yayına koyarım inşaAllah.
Sevgiyle Kalın...

2 yorum:

  1. istiyorummm alper Canıgüzün diğer ktiapalrı gibi bunu da okumak istiyorum.
    ve nar ağacı listemde. sanırım kış için daha uygun bir kitap :D

    YanıtlaSil
  2. işte bende bu kitabı merak ediyorum alacağım satın alma müdürüme duyurayım da :))nar ağacım ise okumamı bekliyor epey yerini kıvıracağım kesin

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi paylaşmanız benim için çok önemli, yorum yaptığınız için teşekkür ederim:)